Friday, May 28, 2010

ada hantu...?!!


Ada hantu? mana hantu? hantu.....

Alkisahnya... mengajar bebudak darjah satu nie mmg memenatkan, maklumlah banyak tanya, banyak cakap dan sukaaaa sangat pegi tandas sekolah yang busuk tue... alahai anak murid, kenapalah suka sangat tandas!!!

Kalau x bagi pergi tandas, maunya ter'babas' dalam kelas, parahlah cikgu dier... tapi minggu nie kisah tandas bebudak darjah satu nie berbeza sket...

Sedang aku sibuk dok buat saringan lisan kat bebudak nie... aku curi2 dengarlah 2 anak murid aku nie berborak ...

shahirah : "tadi aku nampak ada tapak kaki la kat tandas... Rosmawati kate kesan tapak kaki hantu... ada hantu ikut kami"

tetiba ada lagi sorang budak lelaki balik dari tandas...

nazman : " cikgu...cikgu tadi saya nk kencing tapi x jadi..."
cikgu: " kenapa?"
nazman: " ada tapak kaki hantu ikut saya...."

saya pun dengar jer la tp x layan sgt sbb sibuk dengan saringan lisan... maka lepas tu ada la budak lain pun pergi tandas jugak... semua pakat nk tengok hantu a pulak... tapi kali nie bebudak yang pergi tue balik dan menyelesaikan sendiri masalah mereka... aku tengok & mementau jer...

kamil : " cikgu, tapak kaki tue bukan tapak kaki hantu... tapak kaki org lah... kasut dia basah kena tanah..."
cikgu : " ohhh... macam tu ka "
kamil : " kawan-kawan... itu bukan tapak kaki hantu la... itu tapak kasut la... ape la korang nie..."

Yea... pandai bebudak darjah satu nie menyelesaikan masalah hantu mereka... but, listening to their cute voices citer pasai hantu makes me smiles... hehehe... aku dulu pun cenggitu kot... kah kah kah

i lovessss teaching standard one... 

2 comments:

  1. suara comel.diorang comel tak cikgu masana?

    ReplyDelete
  2. ya allah ana..really chomel kan
    i can imagine how they look like!

    standard 1 tuh..
    geramnya aku!

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *